Ameryka Płd, peru

Peruwiańskie dzieciaki

Taki mały epizod z Peru. Nie pamiętam, gdzie dokładnie byliśmy, ale pamiętam ile radości sprawiły nam te dzieciaki. W pustynnej krainie w pewnym miasteczku znaleźliśmy boisko. Wspaniałe miejsce na nocleg. Dostaliśmy zgodę miejscowych, aby się tam rozbić. Zmęczeni usiedliśmy na…

canada

Rowerami przez Vancouver

Vancouver to miasto dla ludzi kochających aktywny tryb życia. Są góry, plaże, wyspy i przede wszystkim dużo tras rowerowych! Parki są niesamowite. Jak tylko do niego wjedziesz, zapominasz, że jesteś w mieście. Zieleń i gąszcz przenosi Cię w inny świat. Nie znajdziesz tam ładnie…

USA, oregon

Fantastyczny Oregon

Co za trasa! Wielkie góry i gęste lasy śnią mi się po nocach. Wróciłabym tam jeszcze raz. Nie można było się znudzić tymi krajobrazami. Rzeki, jeziora i wodospady dodawały uroku każdemu miejscu. Droga 26 wiodła przez urocze miasteczka dzikiego zachodu. Wycieczka odbyła się w maju…

USA, wyoming

Zrujnowany Yellowstone

Tak! Zrujnowany, rozjechany, zabetonowany!!! Parking, nie park. Taki jest Park Narodowy Yellowstone. Jadąc rowerami po jego drodze przeżyliśmy piekło. Samochód za samochodem, pełno autobusów i te cholerne, znienawidzone do końca życia, kampery. Każdy pojazd ma wstęp do woli…

USA, oregon

Seattle

W Seattle spędziliśmy kilka dni. Najbardziej charakterystyczną atrakcją i ikoną miasta jest futurystyczna 184 metrowa wieża widokowa Space Needle. Nie tracąc czasu na wspinanie się na górę, legliśmy sobie na trawniku pod wieżą, która stanowiła tło dla kolorowego amfiteatru, gdzie…

USA, wyoming

Grand Teton

Z miejscowości Jackson ruszyliśmy w stronę parku Yellowstone na północ. Po drodze mieliśmy okazję zwiedzić Park Narodowy Grand Teton w którym króluje pasmo Teton i jego najwyższa góra Grand Teton (4,199 m), którą miejscowi tłumaczą jako wielki cycek :) Widok na pasmo ośnieżonych…

USA, utah

Co za park! Zion

Po uroczej Patagonii, ten tak mało znany park zrobił na nas największe wrażenie w Ameryce Północnej i zaliczamy go do listy najpiękniejszych miejsc. Mogłabym godzinami podziwiać te arcydzieła, które wyrzeźbiły siły natury- woda i wiatr. W Zion uderzyliśmy od strony wschodniej…

USA, arizona

Piękna Arizona

To jeden z moich ulubionych stanów w USA. Arizona nie tylko nas rozpieszczała sosnowymi lasami, gdzie rządziły dostojne jelenie kanadyjskie (Elk), ale także zjeżdżając z Południowej Krawędzi Wielkiego Kanionu Kolorado trafiliśmy do królestwa ciepłolubnych gadów- węży i jaszczurek…

Wielki Kanion Kolorado

Surrealistyczny pejzaż... albo wielka wyrzeźbiona przepaść... Moje słownictwo jest zbyt ubogie, aby opisać wam jak wygląda Wielki Kanion. Filmik i zdjęcia też nie do końca oddają ten nierzeczywisty krajobraz. Kanion odwiedziliśmy w kwietniu w Lany Poniedziałek. Podziwialiśmy go…

USA, arizona, Kalifornia

Route 66

Droga nr 66 to jedna z lepszych tras, które zjechaliśmy w Kalifornii. Zwana także Główną Ulicą Ameryki, dawniej była to droga szybkiego ruchu, biegnąca od Santa Monica (niedaleko Los Angeles) do Chicago. W okół niej tętniło życie. Ludzie budowali hotele, stacje benzynowe,…

Park Narodowy Yosemite

"Każdy potrzebuje piękna tak jak chleba, miejsc do zabawy i modlitwy, gdzie natura może uzdrawiać, uszczęśliwiać i dodawać sił naszej duszy i ciału." John Muir. Zgadzam się z tym kolesiem. W marcu spędziliśmy dwa dni w Parku Yosemite, które podziałały na nas super pozytywnie…

San Francisco

Najpiękniejsze miasto w Stanach Zjednoczonych, które urzekło nas architekturą i ... podjazdami. Dla rowerzysty może to być niezły wyczyn np. przejazd do pracy. Czasami było naprawdę stromo, ale za to ulice były dość puste, jak na duże miasto. Mało aut, pasy rowerowe i dużo…

Dolina Krzemowa

Będąc kilka dni drogi przed San Francisco mieliśmy do wyboru jechać wzdłuż oceanu (który już się trochę nam znudził) lub przejechać góry i wylądować w jednym z najdroższych miejsc na świecie, pełnym współczesnej historii i jednym z najważniejszych punktów na mapie historii…

Śladami The Doors w Los Angeles

Będąc w El Ej nie mogłam odpuścić sobie tych kilku miejsc, które należały do Jima i zespołu The Doors. Dla mnie to historyczne miejsca... ta scena, ten lokal, ten dom... Teraz to tylko głuche budynki, ale kiedyś można było odlecieć w muzycznym transie ich muzyki. Na rowerze…

Rowerami wśród aniołów

W Los Angeles wylądowaliśmy o godzinie dziewiątej rano. Rowery już nie mogły się doczekać przejażdżki po tym sławnym mieście. Wybraliśmy się na hollywoodzkie wzgórza, aby zobaczyć piękną panoramę miasta. Jeździło się jak w filmie :) Wjechaliśy rowerami przed samą scenę Hollywood…